У «Київ Кіберспорт арені» завершилися міжнародні змагання з кіберспорту у дисциплінах Dota 2 та CS:GO в рамках ISF E-sports Games. Позмагатися за головний трофей турніру приїхали спортсмени з 5 країн: Сербії, Швеції, Угорщини, Казахстану та України.
Очевидно, що з початком пандемії COVID-19 популярність такого напрямку, як кіберспорт значно підвищилась, адже змагання з нього можна проводити у режимі онлайн. Однак, пізнати увесь шарм і емоції від цього вже самобутнього явища можна лише на LAN-турнірах. І одним з найголовніших з таких для учнівської молоді можна сміливо назвати ISF E-sports Games.
– Для нас дуже важливо проводити найрізноманітніші змагання, які б були цікавими школярам. Ми розглядаємо кіберспорт, як чудову можливість розвивати в молоді стратегічне мислення, комунікацію, взаємодію у команді, а також залучати через нього до занять руховою активністю. ISF E-sports Games – прекрасні змагання, які Україна проводить уже третій рік поспіль, – сказав президент Міжнародної федерації шкільного спорту (ISF) Лоран Петринка.
Усім відомо, що основа основ як в Dota 2, так і в CS:GO завжди були, є і будуть командні взаємодії. Тому для кожного колективу саме це стоїть на першому місці.
- Учасники ISF E–sports Games, як попередніх років так і цього року завжди приїздили сюди з величезними амбіціями перемогти. Вони не йдуть на компроміси, а бачать ціль і стараються її досягти. Це риси притаманні справжнім лідерам не лише у комп’ютерних іграх, а й у житті. А ще вони вміють працювати в команді, усі ми бачили, як у перервах вони спільно намагаються шукати ключі до перемог, при цьому опираються як на свої власні якості, так і на індивідуальні вміння своїх партнерів. І це дійсно захоплює глядачів, – коментує президент Української федерації учнівського спорту Роман Греба.
Однією з причин популярності кіберспорту можна назвати гармнонійне поєднання передових технологій і вимоги до фізичного та психологічного стану спортсменів.
– З одного боку електронний спорт – це сфера IT-технологій, яка наразі є досить впливова у діялності людства. З іншого – кіберспорт вимагає від спортсменів швидкості реакції, миттєво прийнятих рішень і роботу в колективі. Я бажаю усім учасникам удачі і нехай переможе найсильніший, – привітав учасників змагань заступник Міністра освіти і науки Артур Селецький.
А ще через комп’ютерні ігри можна прививати зацікавленість дітей до більш традиційних і рухливих видів спорту.
– Я, як для президент Всеукраїнської футбольної асоціації студентів, змагання з кіберспорту також розглядаю, як відмінну рекламу спорту. Усім відомо, що футбольний симулятор серії FIFA наразі є одним з найпопулярніших у світі. У нього багатомільйонна армія прихильників. І діти, граючи в нього, починають цікавитись реальним футболом, вони цікавляться зірковими виконавцями, командами, чемпіонатами. Сподіваюсь, що масштаб ISF E-sports Games буде лише розширюватись і ми матимемо змогу побачити більше кіберспортивних дисциплін, – наголосив народний депутат України Іван Крулько.
Найголовнішою візитівкою ISF E-sports Games завжди було поєднання комп’ютерних ігор та фізичної активності.
– Коли ми започатковували цей проект, активне дозвілля для нас було наріжним каменем. Тому ми завжди планували захід так, що окрім ігрових сесій в рамках змагань, школярі матимуть змогу пострибати, побігати, зайнятися скелелазінням в рамках розважальної частини ISF E-sports Games. Усім нашим учасникам дуже подобається лазертаг, такий собі CS:GО, але у реальному житті, – розповів голова Комітету з фізичного виховання та спорту Вадим Стеценко.
Щодо змагальної частини ISF E-sports Games-2021, то у перший день на сцену «Київ Кіберспорт арени» виходили «дотери». Тут ми мали представників таких країн, як Угорщина, Швеція, Казахстан та Україна. Волею жереба ½ фіналу пари склали Угорщина – Казахстан та Україна – Швеція. Маємо сказати, що в обох півфіналах ми спостерігали повну домінацію однієї з країн. Казахстан досить впевнено першим вийшов у фінал, а менш ніж через півтори години до них долучились й українці. І перша карта цього протистояння стала просто таки шаленою. Обидві команди взяли у свій арсенал героїв, які розкривали увесь свій потенціал у пізній грі, тому цей двобій тривав аж 40 хвилин. На щастя для українських вболівальників наші хлопці вміло розпорядилися своїми «байбеками», підловили декількох ворожих героїв на помилках і таки звели першу гру на свою користь. Друга карта була не менш цікавою, але перевага українців була більш помітною. Вже починаючи з 10 хвилини наші хлопці почали активно пресингувати суперника і «зачиняти» його біля своїх володінь. Лише наприкінці зустрічі, загравшись біля фонтану Казахстану, блакитно-жовті віддали незначний гандикап, але все ж таки зібрались і перемогли. У підсумку – 2:0 і трофей з Dota 2 залишається в Україні.
А ось у CS:GO нашим школярам дещо не пощастило. У півфіналі їм протистояли майбутні чемпіони збірна Казахстану. Перша мапа була цілком і повністю за українцями. Казахи постійно були у якості наздоганяючих і здавалось, що після такої поразки їм буде досить важко оговтатись. Втім, CS:GO тим і класний, що в нього можна виграти у будь якій ситуації, варто лише заспокоїтись та зібратись. Тож друга карта стала дзеркальним відображенням першої і вже Казахстан завжди був попереду. А на третій карті перевага представників Азії була ще відчутнішою, тож вони закономірно вийшли у фінал. У другому півфіналі команда Швеції просто таки розгромила сербів 2:0.
І ось настав грандфінал змагань. Маємо визнати за інтригою він нічим не поступався професійним турнірам серії Major. Такої кількості клатчів у раундах навіть маститі експерти не могли пригадати. Перша карта була обрана Казахстаном і вони її відіграли просто відмінно. В один момент рахунок доходив до 10:1 на їх користь. Щоправда, потім азіати трохи розслабились і віддали шведам кілька раундів, однак на загальну картину це не вплинуло – 16:10 і 1:0 по картам за Казахстаном. А ось другу карту можна сміливо назвати шедевром. Боротьба за кожен раунд була настільки жорсткою, що глядачі додивлялися цей відрізок гри стоячи на ногах. Тут було усе – і розмінування бомби менш ніж за секунду до кінця вибуху, і неймовірні простріли через стіни на випередження, і перемоги у раунді 1 в 3. Закономірно, що така карта повинна була завершитися у додаткових раундах. Тут вправнішими були шведи – 21:20. Рахунок став 1:1 і на глядачів чекала фінальна карта-десайдер. Мабуть, скандинави усі свої сили залишили у попередній карті, а можливо збірна Казахстану по доброму розізлилася, але цей проміжок гри повністю пройшов під диктовку азіатських школярів. Тренер шведскьої команди навіть кілька разів брав тайм-аут, але збірну Казахстану було вже не зупинити. Тож підсумковий рахунок 16:3 і команда з Казастану отримує кубок чемпіонів ISF E-sports Games-2021 з СS:GO.
– Вітаю українців з перемогою у Dota 2, нажаль їм трохи не пощастило у CS:GO, але тим сильнішим буде їх бажання відігратися вже наступного року, а сьогодні я віддаю належне збірній Казахстану. І, звичайно, дякую усім учасникам змагань. Незважаючи на зайняті місця ви величезні молодці, адже у вас горять очі і ви прагнете вдосконалювати свої вміння та навички, – підсумував президент Української федерації учнівського спорту Роман Греба.
Прес-служба КФВС МОН